August 30, 2012

ရွင္ပင္သာထြန္းဦးဘုရား ေမာ္ကြန္းက်ာက္စာ

ျမင္းၿခံဒိစႀတိတ္ ႏြားထုိးႀကီးၿမိဳ႕ ေရႊေက်ာင္း တုိက္အတြင္းရွိ ရွင္ပင္ သာထြန္းဦးဘုရား ေမာ္ကြန္း ေက်ာက္စာကုိ ျမန္မာ ျပည္ကမၺည္း ေက်ာက္စာ ဝန္မင္း႐ံုးေတာ္က ကူးယူ၍။ ရသမွ် ေၾကာင္းေရႏွင့္ အကၡရာျပန္။ ယခုေဝါဟာရျပန္ ႏွစ္မ်ိဳးကုိ။ ျမန္မာ သကၠရာဇ္။ ၁၃၀၀ျပည့္ ေႏွာင္းတန္ခူး လဆန္း - ၁၁ - ရက္။ အဂၤလိပ္သကၠရာဇ္ ၁၉၃၉ - ခု။ မတ္လ - ၃၀ -ရက္ေန႔စြဲႏွင့္ ႏြားထုိးႀကီးၿမိဳ႕ ေရႊေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးကလ်ာဏထန္ ေပးပုိ႔ေသာ ေက်ာက္စာမိတၱဴ။
၁၉၃၉ - ခုႏွစ္
ျမင္းၿခံဒိစႀတိတ္၊ ႏြားထုိးႀကီးၿမိဳ႕ - ေရႊေက်ာင္းႀကီးအတြင္း
ရွင္ပင္သာထြန္းဦးဘုရား ေက်ာက္စာ အကၡရာျပန္ မ်က္ႏွာဘက္
(၁) ……………………………………. (အ) တြင္းၿခီအ
(၂) ………….. တရ ………. က္ေက်ာင္းေတာင္ ဤလည္
(၃) တရပ္လွဴ၏ ……….. ေနာက္ေခ်ာင္ငဲေျပာင္ခင္ခြဲႏႈန္ ခင္ပဲခင္ႏွင့္အကြ၊ ငညိဳငဲေတာင္ၿခီေတာင္
(၄) ဖက္တမတ္ႏိႈလွဴ၏ လွည္ပ်က္ဝဲခြဲနီဤလည္းတရပ္လွဴ၏။ သည္ (ခ) ျမလွဴသည္အေပါင္ကုိ
(၅) ဖုရာရွင္မင္တရာသာအဖဝဲေမာ္ကြန္းတင္ေသာခါ၊
(၆) ပုဆစ္တုတ္သည္ကာအတြင္ မင္ သိရိသဃၤယာ၊ အတြင္ သုမ္ေစာင္မင္နန္က သူရိယ ကၽြန္ေတာမ အေပါင္ႏွင္
(၇) အကြေလွာ္ကာသံုေစာင္မင္စၾကသေတ၊ ေလွာကာမွဴေတာ္ႏွင့္အကြ၊ ေျမာက္ဖ
(၈) က္ျမင္မွဴ တမာခါမင္၊ ပင္သည္မင္၊ လက္ေရြႀကီးမင္၊ ျမင္မႈေတာမ်ာအေပါင္ (ၿမိဳ႕)ရြာမင္
(၉) အဘိနန္သူ ေလွမင္ရာဇသိခၤါ၊ ရဲေလွမႈေတာမ်ာအေပါင္၊ သည္မင္မ်ာအေပါင္
(၁၀) (ပု)ဆစ္တုတ္၍ ေမာကြန္တင္၏၊ ေမာကြန္တင္ေသာခါ လက္ေဆာင္ေတာ္ဆက္
(၁၁) သည္ (အေပါင္) ……….. ၊ အိမ္ေရွမင္ႀကီကုိဝ္လည္စပါငါရာလက္ေဆာင္ေတာ္ဆက္၏ ဖုရရွင္ေနာ
(၁၂) (ရထာ) အတြင္သင္မင္ႀကိသိရိေဇယ် ေနာရဓာ ေမာကြန္တင္ေပသည္ကုိ (ေပသ)
(၁၃) ……… ေလွာ (ငါ) က်ပ္ ေမာကြန္ စာေရကုိဝ္လည္ ေငြငါက်ပ္စာခြက္စာေယာက္အဝ
(၁၄) တ္အစာစံုမ္ ေပရ၏၊ ေမာကြန္ေဆာင္ကုိဝ္လည္ ေငြငါက်ပ္လင္ပန္သန္ ေ
(၁၅) တအဝတ္ အစာစံုမ္ ေပရ၏။ ငါျပဳေသာ ကူႏွင္ေက်ာင္ပ်က္ေသာ (ျပဳစိမ္) ေသာ
(၁၆) ေျမကာ ႏြာဓုိဝ္(ရြာ) …….. အေရွ႕ေျပာင္ႀကိ (ႏွင္ခု) ႏွစ္တင္ဝင္
…………………………………………………………………………………………………
(၁၇) ဓန္ကုိလည္ေကာင္ (ပ်က္) ေသာ ……. တေမာပရန္တုိဝ္ေဆာက္ပါ (ေသာ) ဖုရာ …………
ေက်ာဘက္
(၁) …… လွ်င္သိဓတ္၊ မိမတေယာက္၊ ဖုရာကုိဝ္ပုတ္ဝတ္
(၂) (ေနာက္ေတာင္ေကာင္ရွမ္) ရင္လဲႀကီး ာ လဲငဲ ာ ငညိဳငဲေတာင္ ………… ဖ်က္သသူကားလူႏွစ္ ကုိးသန္း
(၃) မွတေန႔ဟိေသာ သိန္းဇုိစ္းငရဲ၊ လူႏွစ္သံုမ္းကုေဋ ေျခာက္သန္းမွတေန႔ဟိေသာကာလသုတ္ငရ
(၄) …….. ကုေဋ အျမတ္အႏွစ္ ……. သန္ဟိေသာ တာပန္ငရဲ လူႏွစ္ ………… ငရဲ၊ လု …………
(၅) န ငရဲ၊ လူႏွစ္အကုေဋ ေျခာက္ရာသံုမ္ဆဲ အျမတ္ အႏွစ္ …………………………………..
(၆) …………. သံုမ္ကုေဋ အႏွစ္ေျခာက္သန္ ……… မွတ ……… ျငယ္၊ (လုႏွစ္) သံုမ္ရာေျခာက္
(၇) ဆဲေျခာက္ကုေဋ အျမတ္ အႏွစ္ေလသန္မွ တေန႔ဟိေသာ ………….. ေသာငရဲ
(၈) ………………. ငေကာင္မႈကုိဝ္ဖ်က္ သသူကုိဝ္ကား ဖုရာေဓ ………. မကၽြတ္ေစေသာ။
(၉) အျပစ္ရွစ္ပါ (တ)န္ ဆဲပါ အပဲ ေလပါ လာေစေသာ္(၊) ငေကာင္မႈ …………. ငါႏွင့္အတူရေစ
(၁၀) ပါေစေသာၾသ ။ ဝ ။ ငေမာင္ မံုကေပါက္မင္၊ မ …………….. ၊ ဖုရင္မင္
(၁၁) ၾတာတြင္ ေမာကြန္တင္အံေသာခါေသာ ႐ုိဝ္ရင္ေပသည္ …………… ငါႏွင့္အတူ
(၁၂) ရစပါေစေသာၾသ ။ ဝ ။
----------------------------------------------------
(ဤေက်ာက္စာတြင္ ထင္ရွားေသာ အခ်က္မ်ားေတြ႕ရွိပါက ေျဖ႕စြက္ေစျခင္ပါေၾကာင္း)
ထုိအခါက ဝစၥေပါက္မသံုးေသး

ဦဘခ်စ္
ေက်ာက္စာ႐ံုးစာေရးႀကီး

ဤအတုိင္း မႏၱေလးၿမိဳ႕ ေက်ာက္စာဝန္မင္းႀကီး ျပန္ဆုိေသာမူအတုိင္း ထည့္လုိက္သည္။
----------------------------------------------------

ထုိေက်ာက္စာ၏ - ဆုိလုိရင္း
ပ႑တၳကား
----------------------------------------------------

နံပါတ္(၁) ………… ပဌမက႑
(က) ပဏာမ ……..
(ခ) ေမာ္ကြန္းတင္မင္း၏ အမည္ႏွင့္ - ဘုန္းတံခုိး။ မ်ိဳး႐ုိးဝံသ။
(ဂ) ဘုရားဒါယကာအမည္ႏွင့္။ အရည္အခ်င္း။
(ဃ) ဘုရားေက်ာင္း တည္ရာ ဌာနႏွင့္။ တည္ေသာ အျခင္းအရာ။
(င) လက္ေဆာင္ေတာ္ ဆက္သည့္ - ပစၥည္းစာရင္း။
(စ) ေမာ္ကြန္းတင္သကၠရာဇ္ - ခု - လ - ရက္ - ေန႔။
(ဆ) ဘုရားဒါယကာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္။ ေျမပန္ျခင္း။
------------------------
နံပါတ္(၂) ………… ဒုတိယက႑
(၁) ထုိဝတၳဳကံ - လယ္ - ယာ - မုိးေျမ ကၽြန္းသီးေတာ္တုိ႔ကုိ။ တည္တန္႔ ခုင္ၿမဲေစရန္။ ဘုရင္မင္း ၾတားတြင္။ ကမၺ်ည္း ေမာ္ကြန္း တင္ျခင္းႏွင့္။ ပဌမ - ေျမလွဴစာရင္း။
(၂) ေမာ္ကြန္းတင္သည့္ အျခင္းအရာ။
------------------------
နံပါတ္(၃) ………… တတိယက႑
ေမာ္ကြန္းတင္ေသာခါ၊ လက္ေဆာင္ေတာ္ဆက္သသည္ကုိ ဆုိျခင္းႏွင့္။ ေမာ္ကြန္းတင္ေပးေသာမင္း။ ေမာ္ကြန္းစာေရး။ ေမာ္ကြန္းေဆာင္တုိ႔အား။ အသီးအသီး ေပးရေသာ အတီး - လကၡ - စာရင္းကုိဆုိျခင္း။
------------------------
နံပါတ္(၄) ………… စတုတၳက႑
ဘုရားေက်ာင္းတုိ႔ ပ်က္ျပားေသာအခါ၊ ျပဳျပင္ရန္ေျမႏွင့္။ ဘုရားရွင္ကုိယ္စား။ ႐ုပ္ပြားေတာ္ျမတ္အား။ နိစၥဘတ္ဆြမ္းသင္ပုတ္ဝတ္ျပဳရန္ ကၽြန္သီး။ သီတင္းသည္ မိမၼတေရာက္။ ဆြမ္းသင္ပုတ္အလုိ႔ငွါ။ လယ္ေျမလွဴသည္ကုိဆုိျခင္း။
------------------------

နံပါတ္(၅) ………… ပဥၥမက႑
ထုိဝတၳဳကံ ေကာင္းမႈတုိ႔အား။ ေနာင္လာေနာက္သားတုိ႔ ဖ်က္စီးရန္ မဝန္႔ေစျခင္းငွာ ငရဲႀကီးခြန္ႏွစ္ထပ္တုိ႔၏။ ေန႔ရက္ကာလ အသက္ကုိျပ၍ က်ိမ္ဆုိျခင္း။ နီဗၺာန္ျဖင့္က်ိမ္ဆုိျခင္း။ ပစၥဳပၸန္ အပစ္ဒါဏ္တုိ႔ျဖင့္ က်ိမ္ဆုိျခင္း။ တမလြန္ ဆင္းရဲျဖင့္ က်ိမ္ဆုိျခင္း တည္းဟူေသာ (သပတၱာကာရ) ပတၳနာကုိဆုိျခင္း။
------------------------
နံပါတ္(၆) ………… ဆ႒မက႑
ပစၥဳပၸန္ - အနာဂါတ္ကုိငဲ့ေသာ။ ၾသဒိႆ ပတၱိဒါန ပတၳနာကုိဆုိျခင္း။
------------------------
နံပါတ္(၇) ………… သတၱမက႑
အတိတ္ - ပစၥဳပၸန္ကုိငဲ့ေသာ။ ၾသဒိႆ ပတၱိဒါန ပတၳနာကိုဆုိျခင္း။
ဤသုိ႔အားျဖင့္။ ၇ - ပါးေသာ က႑တုိ႔ျဖင့္။ ပုိင္းျခား၍ သိအပ္၏။
----------------------------------------------------
ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
ထုိခုနစ္က႑တုိ႔မွ လုိရာထုတ္ႏႈတ္၍။ သ႐ုပ္ကုိဆုိေပအံ့။
နံပါတ္(၇) အတိတ္ ပစၥဳပၸန္ကုိ ငဲ့ေသာ။ ၾသဒိႆ ပတၳိဒါန ပတၳနာကုိဆုိရာ စကားရပ္ႏႈိက္။
……………… ငေမာင္ မုတ္ေပါက္မင္းမ ………….. ဖုရင္မင္ၾတာတြင္ ေမာ္ကြန္းတင္အံ့ေသာခါ ႐ိုရင္ေပသည္
……………… ငါႏွင့္အတူရပါေစေသာၾသ။ ဝ ။
ဟူေသာစကားရပ္ႏႈိက္ (ငါႏွင့္အတူရပါေစေသာ) ဟု အမွ်ေပးေဝေသာသူသည္ (ငေမာင္) ျဖစ္၍။ ထုိ (ငေမာင္) သည္ပင္။ ဘုရားဒါယကာျဖစ္ေပသည္။
(ငေမာင္) ဟူ၍ - (င) တတ္၍ ငယ္မည္ကုိဆုိသျဖင့္။ ထုိ ဘုရားဒါယကာကုိ၊ ဆင္းရဲသား အသည္မ်ိဳး' ဟူ၍ သိအပ္သည္။ ရာဇသႀကၤ ံ ငေမာက္ - တြင္းသင္းမွဴး ငႏု။ ဟူ၍ ေခၚေဝၚေရးသား သကဲ့သုိ႔တည္း။
ထုိစာ၏အဆံုး၌ (ၾသ) ဟူေသာ အကၡရာသည္။ ဘုရားဟူ၍ အဓိပၸါယ္ရွိေသာ။ ေပါရာဏယ ေဝါဟာရျဖစ္ေသာေၾကာင့္။ မင္းတုိ႔၏ ေကာင္းမႈမ်ားမွာ ဤစကားကုိ ထည့္ေလ့မရွိ။
(မုတ္ေပါက္မင္) ဟု နာမည္၏ေနာက္၌။ ဝိေသသနပုဒ္ႏွင့္တကြ ဆုိေသာေၾကာင့္ ထုိဘုရား ဒါယကာသည္။ အညၾတ အပါက႑မဟုတ္။ ၿမိဳ႕စားရြာစား အသနားခံရေသာ။ လူရည္ခၽြန္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ ေၾကာင္းကုိ သိအပ္ေပသည္။
(မုတ္ေပါက္) ဟူသည္မွာလည္း။ ေက်ာက္စာ၌ သံေခ်ာင္းခ်စ္ရာ ကူးေသာအခါ ပါသြားျခင္း ေၾကာင့္ ျပန္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ေက်ာက္စာအမွန္မွာ (မုကေပါက္) ဤကဲ့သုိ႔ ျဖစ္သည္။ ေက်ာက္ေရး ဆရာတုိ႔။ ေသးေသးတင္။ ဝစၥေပါက္ ေအာက္ျမစ္မ်ားကုိ။ သံုးေလ့မရွိသျဖင့္။ ထုိစာမွာ (မူးကေပါက္) (မူးကံေပါက္) ဤကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ႏႈိင္သည္။
…………… မူး ကားေခ်ာင္းေျမာင္း႐ိုးစြပ္ကုိ ေခၚသည္။
ထုိအပုိဒ္ေနာက္က။ အစ၌ (မ) အကၡရာ တစ္လံုးသာ က်န္၍ ……… ဖုရင္မင္းၾတာ။ ဟူေသာ ပုဒ္အၾကားမွာ။ စာဆယ္ ကုိးလံုးပ်က္ေနသျဖင့္၊ စလင္းသူႀကီး မဟာသမန္း။ ေတာင္ေနာက္သူႀကီး - သမႏၱဘျဒာ စသည္တုိ႔ကဲ့သုိ႔။ ထုိဘုရားဒါယကာ၏ - ဂုဏ္ထူးမည္ရည္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
သုိ႔မဟုပ္ - ဘုရင္မင္းၾတား၏ နန္းတက္ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
စာေရးပံုကုိေထာက္႐ႈလွ်င္ (မုတ္ေပါက္မင္၊) ဟူေသာ အပုိဒ္မွာ ပုဒ္တားထားၿပီးမွ (မ) အကၡရာ ရွိ၍ (ဖုရင္) ဟူေသာ ပုဒ္ေရွ႕မွာ။ ပုဒ္တားမေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ ဖုရင္ မင္းၾတား၏ နန္းတက္ဘြဲ႕ေတာ္ ဟူ၍ မွတ္ယူထုိက္ေပသည္ ထုိဘြဲ႕ကုိ ရွာေသာအခါ။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ညီၫြတ္၍။ (မဟာသီဟ သူရ) ဟူေသာ ျပည့္စံုမင္း၏ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ႏွင့္ အလြန္တုိက္ဆုိင္၍ ေနေပသည္။
သုိ႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္။ (မဟာသီဟသူရမည္ေသာ) ဖုရင္မင္ၾတာတြင္ ……… ဟု။ ေက်ာက္စာ ျဖစ္သင့္ေပသည္။
(မူးကံေပါက္)ဟူသည္လည္း။ ကံရြာ၏ ေရွးအမည္ပင္ျဖစ္ရန္ ရွိေပသည္။
အေၾကာင္းကား …………
ယခုရွိေသာ ဆိတ္လူးကံႀကီးကုိပင္ (မူးကံေပါက္)ဟု ေရွးမဆြက ေခၚတြင္ရန္ အေၾကာင္း ရွိေပသည္။
ထုိကံကုိ မူးကံေပါက္ဟူ၍ မွည့္ေခၚေဝါရျခင္း အေၾကာင္းကား။
မူး၊ ဟူသည္မွာ။ ျမစ္ - ေခ်ာင္းအစရွိသည္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ ေရမျပတ္စီးသည္မဟုတ္ဘဲ၊ ေရလာသည့္ အခါ၊ ကမ္းျပည့္ ကမ္းလွ်မ္လာ၍၊ ျပသည့္အခါ ေခ်ာက္ေသြ႕ေနေသာ - ႐ုိးစြပ္ရွိ ေျမႇာင္ ေခ်ာင္းေျမာင္း တုိ႔ကုိ မူးဟုေခၚသည္။
ထုိမူးသည္ ေရလာေသာအခါ အလြန္ျပင္းျပင္းထန္ထန္ လာတတ္ေသာေၾကာင့္ ………… ေရလွ်င္ ႐ူး႐ူး။ မူးသုိ႔တပ္ၾကလဲစေနာင္း) ဟူ၍ ေရွးပညာရွိတုိ႔ စပ္ဆုိၾကေလသည္။
ယခုရွိေသာ ဆိပ္လူးကံႀကီးလည္း။ ဤကဲ့သုိ႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေရအားသန္ေသာ ႐ုိးႀကီးကုိ ပိတ္ဆီး၍ ထားသျဖင့္ ေရွးအခါကာလ မုိးေလဝသ ေကာင္းမြန္လွသည္ျဖစ္၍ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းလုိလုိ က်ိဳးေပါက္ဘန္ မ်ားသျဖင့္။ ၎ကံႀကီးကုိ (မူးကံေပါက္) ဟူ၍ ေခၚတြင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။
ဥပမာေျပာရလွ်င္။ ႏြားထုိးႀကီးၿမိဳ႕ အေရွ႕ဘက္ - ေသနပ္တေပါက္ေလာက္တြင္ ရွိေသာ - ႐ုိးတခုကုိ ပိတ္ဆီး၍ထားေသာ လယ္ေရေသာက္ ကံသည္လည္း - ဤကဲ့သုိ႔ပင္ က်ိဳးေပါက္ဖန္မ်ား သျဖင့္ ယခုထက္တုိင္ပင္ ကံေပါက္ဟူ၍ ေခၚတြင္လွ်က္ရွိေပသည္။
ထုိမူးကံေပါက္ႏွင့္ႏွီးႏြယ္၍ မူးကံေပါက္၏ အနီး၌ တည္ရွိေသာရြာကုိလည္း မူးကံေပါက္ရြာဟူ၍ ပင္ေခၚေဝၚၾကေပမည္။
ဥပမာ၊ ယၡဳေအာက္ခ်ိဳင္းရြာကုိ၊ သာစည္ - ဟုမွည့္ေခၚေသာ္လည္း။ အထက္ရြာအမည္ႏွင့္စပ္၍ ကံရြာဟူ၍ပင္ ေခၚသကဲ့သုိ႔တည္း။
ယခုရွိေသာ ကံရြာသည္ ကုန္းေပၚမွာ တည္ရွိ၍။ ၎ကုိ ကံရြာ - ဟုမွည့္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဤကံမွတပါး။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ကံမရွိေလေသာေၾကာင့္။ ထုိရြာသည္သာ၊ မူးကံေပါက္ရြာ - ျဖစ္ေပသည္။
သို႔ျဖစ္၍ မူးကံေပါက္ရြာသည္။ ကာလတာရွည္သည္ တေၾကာင္း။ ဆိတ္လူးကံဟုအမည္သညာ ေျပာင္းလာသည္တေၾကာင္း။ ဤသုိ႔ စသည္တုိ႔ေၾကာင့္။
မူးႏွင့္ေပါက္ ေပ်ာက္၍ ေခၚေဝၚလြယ္ရာကံရြာ ဟူ၍ပင္ ယၡဳထိေခၚတြင္လာခဲ့ၾကမည္ျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သုိ႔ အမည္တိမ္ေကာေသာ္လည္း။ သေဘာဝတၳဳကား ယၡဳမ်က္ျမင္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
ထုိမူးကံေပါက္မွ၊ ဆိတ္လူးကံ ဟု ေခၚတြင္လာရျပန္သည္မွာလည္း သကၠရာဇ္ -၁၁၈၅ - ခုႏွစ္မွ အထက္ကာလ အေတာ္ၾကာကပင္။ ထုိမူးကံေပါက္ႀကီး၏ အနီး၌။ ဆိတ္လူးအမည္ရွိေသာ ရြာတရြာ ရွိခဲ့ေပသည္။
ထုိမူးကံေပါက္ႀကီးသည္။ ေနာက္မွတည္ေသာ ဆိတ္လူးရြာႏွင့္ အလြန္နီးစပ္ေနေသာေၾကာင့္။ ထုိ ဆိတ္လူးရြာႏွင့္ႏြယ္၍ မူလအမည္ကုိ ပယ္ၿပီးလွ်င္။ ဆိတ္လူးကံဟု အမ်ားအျပားေခၚတြင္ လာၾကသျဖင့္။ မသိေသာ ေနာက္လူမ်ားက။ အေၾကာင္းကင္းလွ်က္ႏွင့္ပင္။ ယၡဳထက္တုိင္ေအာင္။ အမည္ရင္းဟု မွတ္ထင္ခဲ့ၾကသည္။
ဆိတ္လူးဟူသည္ - ထုိကံ၏ အမည္ရင္းမဟုပ္။ ရြာ၏အမည္သာ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ - ၁၁၈၅ - ခုႏွစ္ေရႊေက်ာင္းေန၊ နိသ်ည္းဆရာေတာ္ ရွင္လကၤာသာရ ဘြဲ႕ဆုိစီကုန္းခဲ့ေသာ၊ ရွင္ပင္သာထြန္းဦး ဘုရားေခါင္းေလာင္းဆုေတာင္းစာ၌။
(ႏြားထုိး၊ ေတာင္႐ံုး၊ သာဆံုးထန္းခြ၊ ထုိမွထန္းစဥ္ စီလွ်င္ဆိတ္လူး တထူးမည္သာ၊ ကံရြာအဆံုး၊ ေပါင္း႐ံုးေျခာက္ရြာ၊ ဒါယကာတုိ႔)ဟု ဖြဲ႕ဆုိလွ်က္ရွိသည္။
အဓိပၸါယ္မွာ …… ႏြားထိုး၊ ႐ံုးကုန္း၊ ထန္းခြ၊ ထန္းစဥ္၊ ဆိတ္လူး၊ ကံရြာ ၎ေျခာက္ရြာသားတုိ႔ ေခါင္းေလာင္းသြင္းလွဴပူေဇာ္ေၾကာင္းကုိ ျပဆုိေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆိတ္လူးသည္ ထုိကံ၏ အမည္ရင္းမဟုပ္။ မူးကံေပါက္သည္သာလွ်င္ အမည္ရင္း ျဖစ္၍။ ယၡဳကုန္းထက္၌ရွိေသာ ကံရြာသည္ကား မူးကံေပါက္ရြာ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ။ ဤေမာ္ကြန္းျဖင့္ပင္ သိသာထင္ရွားေပသည္။
(ေမာ္ကြန္းတင္အံ့ေသာခါေသာ) ဟူေသာ စာပုိဒ္ေနာက္၌ (႐ုိရင္ေပသည္)ဟူသည္။ ေရာင္းရင္း ဟူေသာ စကားႏွင့္ အတူတူျဖစ္၍။ ရင္းႏွီးျခင္း။ အတူတကြ ေနထုိင္ေပါင္းဘက္ျခင္း။ ငယ္ေပါင္း ႀကီးေဘာ္ - ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ရွိသျဖင့္။ အတိတ္ - ပစၥဳပၸန္ကုိ ငဲ့ေသာေၾကာင့္။ ေရွးကအတူတကြ ေနထုိင္ခဲ့ဘူးေသာ။ ေဆြရင္းမ်ိဳးခ်ာ။ ယခု ေမာ္ကြန္းတင္ရာတြင္။ အတူတကြရွိၾကကုန္ေသာ။ မင္းပရိသတ္ အစရွိေသာ သူတုိ႔ကုိျပသည္။
ထုိစာပုိဒ္ေနာက္၊ စာေလးလံုး ငါးလံုးေလာက္ ပ်က္ၿပီးမွ (ငါႏွင့္အတူ) ဟူေသာ စကားကုိ ေတြ႕ရသျဖင့္ ေက်ာက္စာ၏ သေဘာမွာ (႐ုိရင္ေပသည္ သူခပ္သိမ္းအားလည္း)ဟူ၍ ျဖစ္သင့္ေပသည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ - နံပါတ္(၇) သတၱမက႑စကားရပ္ကုိ အျပည့္အစံုဆုိပါမူ။
(ငေမာင္မူးကံေပါက္မင္း။ မဟာသီဟသူရ အမည္ေတာ္ရွိေသာ ဖုရင္မင္ၾတာတြင္ ေမာ္ကြန္းတင္အံ့ေသာအခါေသာ္ ႐ုိးရင္းေပသည့္ သူခပ္သိမ္းအားလည္း ငါႏွင့္အတူ ရပါေစေသာ ၾသ။ ဝ ။ ဟူ၍ ျဖစ္သင့္ေပသည္။
အဓိပၸါယ္မွာ။ ငေမာင္ မူးကံေပါက္မင္း ေမာ္ကြန္းတင္ေသာအခါႏႈိက္ အတူတကြ ပုဆစ္တုတ္ ၾကေသာ မင္းမ်ားအားလံုးသည္ ငါႏွင့္အတူတကြရပါေစေသာဟု၊ အထူးအမွ်ေပးေဝျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
မွတ္ခ်က္။ ဘုရားသမုိင္းစာအုပ္အေဟာင္းေလးကုိ မပ်က္စီးရေအာင္ ေကာ္ပီကူးထားတာေလးပါ။ စာအုပ္က ေတာ္ေတာ္ေဟာင္းေနလုိ႔ စာရြက္ေတာင္မနဲလွန္ယူရပါတယ္ဗ်ာ။ 

No comments:

Post a Comment

အႀကံျပဳခ်က္တစ္ခုခု ေရးခဲ့ပါ....